Saaremaa Ühisgümnaasium

  • Suurenda kirja suurust
  • Vaikimisi kirja suurus
  • Vähenda kirja suurust

SÜG-Press 354

Saada link Prindi PDF

 

 

SÜG-Press

 


16. oktoober 2012 - Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea  - Number 354



KOLMAPÄEVAST REEDENI

K  17.10   
14.00 Juhtkonna koosolek
15.00 Tehnikanõukogu koosolek
16.00 Nõukoja koosolek
16.00  3a klassiõhtu
16.00   lõpeb I veerandi hindamine

N  18.10    
Ettelugemispäev
15.45 Õppenõukogu
15.50 Põhikooli rekordite püstitamine

R  19.10   
Projektõppepäev „Tagasi kooli“
12.00 Alg. kl veerandilõpuaktus

E  22.10    VAHEAEG Koolituspäev KG-ga
T  23.10    VAHEAEG Klasside arutelud
K  24.10    VAHEAEG Klasside arutelud    

PEDAGOOGILISED KÕNELUSED

K  17.10    Marit Kikas: Karjääriõppest valikainena.
N  18.10    Direktsiooni info.
R  19.10    Ljuba Paju, Marina Priske: Uurimistööde konkursist Moskvas.
VAHEAEG
E  29.10    Viljar Aro
T  30.10    Marika Pärtel, Anne Teigamägi: Õppealajuhatajate nõupäevadest.
K  31.10    Reet Lulla, Liis Ojasaar: Meie Comeniuse plaanidest.
N  01.11    Direktsiooni info
R  02.11    Merje Oopkaup: Humanitaarõigusest.

DIREKTSIOON TÄNAB

Triino Lest ja Diana Õun - MK Kooli TOPi võistkonna ettevalmistamise eest.
Rita Ilves - kohtumise korraldamise eest kooli vilistlase Mari Kallasega.
Kõik õpetajad ja koolitöötajad - kes andsid oma panuse meie kooli tutvustamisesse Tartu ja Pärnu koolide õpetajatele

VIIMANE LOENG

Just sellist intrigeerivat pealkirja kannab Carnegie Melloni ülikooli arvutiteaduste professori Randy Pauschi menuk. Autoril on äsja diagnoositud vähk ja tal jääb elada veel kolm kuni kuus kuud...
Inspiratsiooniraamatute lugemiseks on mul kaks põhireeglit. Esiteks märgin tekstimarkeriga ära minu jaoks mõtlemapanevama ja teiseks jagan loetut teistega.  Järgnevas püüangi teha valiku  märgitust.

Tänapäeval räägitakse palju laste enesehinnangu tõstmisest. Tõde on selles, et keegi teine ei saa seda teha- lapsed peavad seda ise õppima tõstma. Meie asi on esitada neile üha uusi väljakutseid.

Autor tähtsustab alustõdesid. Enda jaoks sai ta õppetunni oma esimeses jalgpallitrennis. Nimelt ütles treener, et neil ei ole esialgu palli vaja, sest pall on vaid ühe käes. Nemad aga harjutavad seda, mida need ülejäänud kakskümmend üks meest sel ajal teevad.

Eriti meeldis mulle, et leidsin toetust oma enesehindamisideoloogiale. Autor ütleb, et õpetajad on oma õpilastele kõige rohkem abiks just refleksiivsuse suurendamisel. Nimelt on arenemisvõimaluse üks põhialuseid oskus oma võimeid ise hinnata, seega peab õpetaja õpilastele eelkõige õpetama, kuidas nad oma vaimu kasvamist näeks. Ka meil läheb enamasti liiga suur aur meelitamise peale, aga enesehinnangut tõstab tegelikult aus tagasiside.
Autor ei teadnud, mida oma üliõpilastega edasi teha, kui need kahenädalase töö nii põhjalikult tegid, et selle eest tegelikult terve semestri hindeks A oleks võinud panna. Mida edasi teha? Ta sai nõu oma kunagiselt õpetajalt: „Vaata oma õpilastele silma ja ütle, et olete päris head tööd teinud, aga te kõik olete rohkemaks võimelised.“

Liiga paljud inimesed kaebavad kogu aeg oma probleemide üle. Ka mina olen veendunud, et kui rakendad kas või ühe kümnendiku nii
kulutatud energiast oma probleemide reaalsele lahendamisele, siis võid üllatuda, kui hästi su asjad edeneda võivad.
Meie eduühiskond ei tolereeri luuserlust, aga Ameerikas on läbikukkumine väidetavalt pigem positiivse märgiga. Tasub uskuda, et tõelised kogemused omandame alles millegi ebaõnnestumisel ning kogemused on tihtipeale inimese väärtuslikum vara.

Ma ei tsiteerinud autori mõtteid armastusest, lastest, vähist... Lugege ise ja mõelge oma elule... See on kindlasti raamat, mida loevad ja väärtustavad ka tulevased põlvkonnad.

Viljar Aro, koolijuht

TÄNUAVALDUS TEATEKROSSIST OSAVÕTNUTELE

Tahaks veel kord kiita 3. novembril Kärlal osalenud ja maakondliku esikoha võitnud tublisid jooksjaid.
Põhikooliosa võistkonda kuulusid Karmelin Leivat, Raul Tahk, Carmen Electra Pirn, Marilis Remmel, Mark Markus Soodla, Egert Vilter, Eva Aarnis, Siret Sui, Johannes Treiel, Karl Kustav Kuning, Maigret Mõru, Eva Haavel, Danel Tiirats, Hans Olavi Vaher.



Gümnaasiumiosa võistkonda kuulusid Eliise Hoogand, Krete Suurorg, Greete Vapper, Grete Reinsoo,Triine Aavik, Sander Tšernobrovkin, Hardo Niit, Kristo Õunap, Kerdo Jakunin, Rauno Liitmäe.

Virge Treiel, kergejõustikutreener

ARITMEETIKAKONKURSI 2. VOORU TULEMUSED

4.-6. klass
4.-6. klassidest oli osavõtjaid seekord ainult 29, tundub, et osad  unustasid võistluse ära.

Klassidevaheline esikolmik: 6b, 5a, 4a.

Individuaalne edetabel:
I Sander Truu (6b), 57 punkti
II Triinu Jakson (6a), 56 punkti
III Kerman Keerd (6a), 55 punkti
IV-V Gendra Allikmaa (5a) ja Henri Paomees (6b), 53 punkti
VI-VII Siret Sui (6b) ja Huberta Karma (5a), 52 punkti
VIII Jutta Loviisa Juht (6b), 49 punkti
IX Karl Hendrik Tamkivi (6b), 48 punkti
X Rasmus Vaher (5a), 43 punkti.
Neljandate klasside paremad on 34 punktiga Paul Antsaar ja 26 punktiga Laura Veliste, Anni Kuuseok, Kelli Kasjanenko ja Torm Vatsfeld.

Viimane voor selgitab kõik!

Linda Kuuseok

7.-9. klass
9. oktoobril toimunud 7.-9. klasside aritmeetikakonkursi II vooru parimad olid
Sten Vaher (8a), 28 punktiga 30-st,
Laura Kaldjärv (9a) 27 p,
Mari Kolk 8a 25 p.

Kahe vooru kokkuvõttes juhivad individuaalses arvestuses
Laura Kaldjärv 9a,
Karl Viik 7a,
Sten Vaher 8a,
Taavi Kuuseok 8a,
Karel Äär 7a.

Klasside arvestuses hoiab juhtpositsiooni 9a.

Anu Ausmees

10.-12. klass
Teisipäeval, 9. oktoobril oli seitsme minuti jooksul võimalik lahendada 40 ülesannet. Osales 27 õpilast.
Parimad olid Anni Pupart 12c 36p,

Magnus Kaldjärv 10c 34, Matis Rüütel 12c 34, Maria Aarnis 10c 33, Raimo Rahumeel 10c 33, Henri Sink 11c 32.
Klassidest osutus parimaks 12c.
Kahe vooru kokkuvõttes juhib kindlalt
Anni Pupart (12c), 71.
Talle järgnevad tihedalt
Magnus Kaldjärv (10c), 66
Henri Sink (11c) 65
Maria Aarnis (10c) 64 ja Matis Rüütel (12c), 64.
Klassidest juhib kindlalt 10c 189.
Viimane voor näitab, kas teiseks tuleb 11c 162 või 12c 156.

Viljar Aro

TEATEKROSSIJÄRGSEID SPORDIMÕTTEID

Tegelikult oli täiesti uhke tunne, kui meie kooli mõlemad teatevõistkonnad maakonnas esikoha võitsid. Ja seda uhket tunnet on olnud sel aastal päris mitu korda: võistkondlik 3. koht TV 10 Olümpiastarti vabariiklikul finaalvõistlusel, 3. koht Vabariiklikul Koolispordi Liidu kergejõustikuvõistlusel, kindel võit SÜG-KG-Kärdla G kergejõustikukohtumisel, üldvõit SÜG-KG pallimängudeturniiril. Kindlasti on palju tublisid saavutusi ka teistel spordialadel.

Tundub,et SÜGi noored ei tegele ainult teadmiste omandamisega,vaid ka oma Keha (sealhulgas aju) tugevdamisega. Huvitav artikkel selle aasta septembrikuu ajakirjas Imeline Teadus väidab, et sportimine teeb meid intelligentsemaks. Lugege seda pikka huvitavat artiklit! Ehk ei ole kaugel aeg, kus iga linnalapse tunniplaani mahub igapäevane kehalise kasvatuse tund, sest 1 tund nädalas on kindlasti vähe. Vähe nii sellele lapsele, kes hoolib oma tervisest (ka vaimsest) kui ka sellele lapsele, kes tahab midagi spordis saavutada. Ei ole ju ka meie kooli spordisaavutused tulnud kehalise kasvatuse tunni arvelt, enamik võistlevatest lastest osaleb veel vähemalt kolm korda nädalas erinevates treeninggruppides - kergejõustik, korvpall, võrkpall, ujumine, purjetamine jne. Sellel aastal tundub, et aktiivsemaks on muutunud ka need, kes mõtlevad sportlikule liikumisele kui tervise alusele. Aktiivselt osaletakse üldkehalises (ÜKE) treeningus, jaaeroobikatreeningus tütarlastele.

Kuid palju on veel neid, kes ei ole endale kehalise kasvatuse kõrvale lisaliikumist leidnud. Olge aktiivsed ja hoolige endast!


Virge Treiel, kergejõustikutreener

MÖH?! ehk Meie Öpime Homseks on mitteformaalne koolitustesari noortele


Kahepäevane MÖH?! Koostöökool on mõeldud 40-le põhikooli viimaste klasside noortele, alustavatele gümnasistidele ja kutsehariduse omandajatele.

Koostöökooli raames tutvutakse läbi Casiino mängu meetodi noorte osaluskogude ja õpilasesinduste tegemistega. Seiklusorienteerumise kaudu karjääripõllul avastatakse meeskonnatöö aluseks olevaid võtmepädevusi, õppides seeläbi tundma ka enda isikuomadusi. Saaremaa noorte mured leiavad
Lahkamist saatekava meetodil ehk osalejad analüüsivad probleeme, lavastades ise erinevaid telesaateid. (Pealtnägija, Ärapanija, Foorum, Aktuaalne Kaamera, Võsareporter jt). Õhtul vaadatakse koos grupitöödena salvestatud videomaterjali. Sellele järgneb ühiskonna valupunkte lahkav vestlusring avaliku elu tegelase ehk külalisega. Projekti on kaasatud ka Eesti Noorteühenduste Liidu esindaja, kes tutvustab oma organisatsiooni tegevusi.

Atraktiivsed meetodid teevad antud koolitusest toreda koostöökooli, kus õpitakse läbi tegevuste ja programmi.

* Koostöökooli raames loodavad leida uusi aktiivseid liikmeid nii Kuressaare Linna Noortekogu, Maakonna Noortekogu ja koolide õpilasesindused.

Koostöökoolis osalemine on TASUTA!

REGISTREERUMINE: https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?fromEmail=true&formkey=dDlrVm4teWpZVnZTajYzenBMTHVZVnc6MQ

KOHTUME MÖH?! KOOSTÖÖKOOLIS! :)

Projekti eestvedaja on Kuressaare Linna Noortekogu, kuid aktiivselt osalevad projekti elluviimisel Maakonna Noortekogu ja linna koolide õpilasesindused.
MÖH?! vol 4. Koostöökool saab toimuma Kuressaare Linnavalitsuse, Saare Maavalitsuse, OÜ Karjääripõld, Eesti Noorteühenduste Liidu, Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Eesti Noorsootöö Keskuse kaasabil.

Ootame aktiivset osavõttu!

SÜG-Press

ESSEEVÕISTLUS „MINU ELU KUTSE“

SA Innove karjääri- ja nõustamisteenuste arenduskeskus kuulutab 15.-19. a noortele välja kirjandi- ja esseevõistluse „Minu elu kutse“.

Võistlustööks sobib kirjand või essee, mis käsitleb noore nägemust oma
tulevikuplaanidest. Täpsemad konkursi tingimused ning võistlustööde
üleslaadimise võimaluse leiab aadressilt *rajaleidja.ee/minuelukutse
http://www.rajaleidja.ee/minuelukutse .Tööde esitamise lõpptähtaeg on 11. november 2012.

Võistlus toimub juba kümnendat korda. Eelnevalt on kirjutajate mõõduvõtmine kandnud nime kirjandivõistlus „Tulevik ja karjäär“.

Parim kirjutaja saab auhinnaks *nutitelefoni*.
Võistlust korraldab SA Innove karjääri- ja nõustamisteenuste arenduskeskus. Toetaja Euroopa Liidu Sotsiaalfond.

SÜG-Press

OMALOOMINGU LEIUNURK

Luuletused 2 in 1 ehk siis  pilte oli 1 ja lähenemisviise luuletuse kirjutamiseks 2.
Pildilt vaatas vastu must-toonekurg ning alljärgnevalt kaks stiilinäidet riimilisest ja vabavärsilisest luuletusest:

Must-toonekurg
Suvi käes on jälle
ja toonekurel pojad.
Viis väikest kurepoega
kükitavad pesas.

Neil punased on nokad
ja vahvad mustad suled.
On kõhud väga tühjad.
Oh, millal ema tuleb?

Näe, sealt ta tuleb,
toob süüa lastele.
Siis lendab taas ta ära
ja lapsed lähvad järele!

Must-toonekurg
On suvi juba j2lle k2es.
Ja must-toonekure pesitsusaeg.
Viis v2ikest toonekurge kykitavad pesas.
Neil on v2ikesed punased nokad.
Ja musta v2rvi suled.
K6hud on k6igil tyhjad.
Millal ema kyll tuleb?!
N2e, seal puude kohal ta lendabki!
Toob poegadele k6ike head-paremat.
Ise l2heb uuesti jahiretkele.
Nyyd, kui k6hud t2is ja ema 2ra l2inud.
Saab harjutada lendamist, kui tore!! Smile

Liisa Veliste, 6.B

NUHKUR NAHISTAB

Siinses rubriigis anname teile lahendada ühe ülesande. Kes esimesena toimetab õige vastuse
õpetaja Merle Prii kätte, siis teda ootab pisikene üllatus!

Head lahendamist!

1. Kes on kirjutanud raamatu„Hõbevalge“?
2. Kes on kirjutanud raamatu „Suvi“?
3. Kes on kirjutanud luuletuse „Tulipunane vihmavari“?
4. Kes on kirjutanud raamatu „Pokuraamat“?

Nelja vastuse esitähtedest saad kokku ühe sõna. See ongi oodatavaks vastuseks!
Eelmisel nädalal oli kiireimaks tubliks lahendajaks Maarja Rang 10.B klassist. Palju õnne võitjale!
Õige vastus oli pime: 1. Peter Härtling, 2. Ilmar Trull, 3. Mait Metsanurk, 4. Enda Naaber

Usinat lahendamist!
SÜG-Press

 
Bänner


Bänner