Saaremaa Ühisgümnaasium

• Vähenda kirja suurust

NELJAS PROJEKTIKOHTUMINE

Saada link Prindi PDF

15. oktoobrist 21. oktoobrini võõrustas meie kool taas külalisi Saksamaalt, Speyerist, Friedrich Magnus Schwerdi nimelisest gümnaasiumist. Koostöö kahe kooli vahel sai alguse juba 2012. aastal. Aastate jooksul oleme olnud seotud erinevate projektidega, käimasolev kaheaastane Erasmus+ projekt kannab nime „My Way - Our Future“ („Minu moodi – meie tulevik“). Lõppev oli meie neljas projektikohtumine. Viies ja viimane ühine tegevus viib meid aga talvel Brüsselisse. Antud projekti olulisim eesmärk on noortele tutvustada võimalusi, mida ja kuidas pärast gümnaasiumi lõpetamist edasi teha, kuidas ja milliseid (häid) otsuseid tuleviku jaoks langetada ning kuidas siseneda tööturule. Projekt on suunatud eelkõige kooli 11.a klassi õpilastele, aga osalejaid on ka 10.a ja 11.c klassidest, kaudselt mõnedest teistestki.

Saab julgelt väita, et projektinädal õnnestus suurepäraselt. Alustada võib kasvõi sellest, et lisaks paljudele suuremeelsetele ning inspireerivatele inimestele toetas meie ettevõtmisi ka Eesti imeline sügisilm. Teisipäeval said sakslased alustuseks külastada paari õppetundi, KHK keskuses valmistada seepi ja deodoranti ning pealelõunal võtsime ette mitmetunnise meeliülendava jalutuskäigu Koigi rabas. Kolmapäeval alustasime oma projekti praktilise tööga noortekeskuses. Noortejaama töötajad viisid läbi mõned koostööd arendavad ning soosivad mängud, pärast mida jagunesid noored kolme rühma ja algas ajurünnak. Praktilise töö, mille alapealkirjaks on A picture is worth a thousand words lõpp-produktiks saab olema reklaam kolmele ettevõttele/organisatsioonile: Saaremaa Veski, FitLife ja Noortejaam. Oodatakse noorte värskeid nägemusi ja uut lähenemist, kuis „asja“ atraktiivsemaks teha ning kuis end paremini turustada. Saksa kooli õpetajad külastasid samal ajal Kuressaare Ametikooli. Pealelõunal sõitsime Haeskasse kaema Saaremaa uuendusmeelseima põllumajandusettevõtte Kõljala POÜ töid ja tegemisi. Kohapeal jagas infot ja vastas küsimustele meie oma vilistlane Lauri Post. Neljapäev algas vallavanema Madis Kallase vastuvõtu ja tema asjakohase esitlusega olukorrast „riigis“, mis oli samavõrd informatiivne nii sakslastele kui saarlastele. Seejärel kohtusime Noortejaamas edukate ja motiveerivate persoonidega- nii Kristian von Wowern´il, Grete Riim´il kui Liis Vahter´il oli meile kõigile oma inspireeriv lugu rääkida. Oli jälle üks tore päev. Reedel toimus meil TalTech Mereakadeemia Meremajanduse keskuses omamoodi töötuba. Töötukassa Kuressaare osakond organiseeris meile Skype´i vahendusel loengu Eesti ühe parima tööandja brändingu ja värbamise konsultandi Liisi Niisuke´sega Brandemi talendipangast. Oli jälle põnev. Päeva teises pooles otsisime l?busa orienteerumismänguga „aaret“ Kuressaare linnuses ja õhtul nautisime 101. lennu kabareed. Laupäev oli vabakava päev- õpetajatega igastahes visiteerisime Pärnut.

Kolmel õhtul organiseerisid 11.a klassi noored Saksa kooli õpilastele ja ka õpetajatele erinevaid vabaajategevusi- tegeleti näiteks nii kokanduse, rahvatantsu kui Kahootiga.

Töökeeleks antud nädalal oli inglise keel. Neljanda projektikohtumise organiseerisid Anneli Meisterson Noortejaamast ning õpetajad Viljar Aro, Reet Lulla ja Liis Ojasaar.

Tänud teile Anne Teigamägi, Mart Mölder, Noortejaama töötajad, Marili Otstavel, Grete Pastak, Kaupo Pastak, Lauri Post, Neeme Rand, Madis Kallas, Kristian von Wowern, Grete Riim, Liis Vahter, Liisi Niisuke, Mereakadeemia Meremajanduse keskuse töötajad, Ave Reimaa-Lepik, Triinu Lillepärg, Jürje Koert, Diana Õun, SÜG-i õpetajad ja söökla töötajad.