Saaremaa Ühisgümnaasium

  • Suurenda kirja suurust
  • Vaikimisi kirja suurus
  • Vähenda kirja suurust

SÜG-Pess 504

Saada link Prindi PDF

 


 

SÜG-Press

 


13. september 2016 - Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea - Number 504



KOLMAPÄEVAST LAUPÄEVANI

K  14.09   
15.30   Ainekomisjonide esimeeste koosolek

N  15.09   
18.00 6. – 9. klassi lastevanemate kool

R  16.09   
19.00 Jukude pidu
16.00 Poistekoori laululaager SÜGis koos teiste  maakonna poistekooridega

L  17.09   
2015/16.õa. loodusteaduste olümpiaadi lõppvoor
9.00 Poistekoori laululaager SÜGis koos teiste  maakonna poistekooridega

P  18.09   
2015/16.õa. loodusteaduste olümpiaadi lõppvoor

E  19.09   
10.45 Klassivanemate koosolekud
14.00 Direktsiooni koosolek

T  20.09   
18.00 10. klasside lastevanemate kool
MK Taimeseade konkurss

K  21.09   
14.00 Juhtkonna koosolek
15.00 Tehnikanõukogu koosolek
16.00 Nõukoja koosolek

N  22.09   
Õpilasesinduse valimine
Lasteaedade päev
16.00 Gümnaasiumi mälumängu I voor
18.00 11. klasside lastevanemate kool

R  23.09   
Loodusnädal
13.00 Eesti Ornitoloogiaühingu loeng loodusklassidele: aastalind – rasvatihane (141)
Sarapiku laager gümnaasiumi loodusklasside õpilastele – 10.b, 11.b, 12.b

L  24.09   
Sarapiku laager gümnaasiumi loodusklasside õpilastele – 10.b, 11.b, 12.b
Matemaatika lahtine võistlus
9.00 Väikeste kodutütarde matkavõistlus lossihoovis

PEDAGOOGILISED KÕNELUSED

K  14.09    Ruta Kelt. Mäng on väikese inimese töö
N  15.09    Direktsiooni info
R  16.09    Raili Tamm. Muljeid Indiast
E  19.09    Viljar Aro
T  20.09    Anne Teigamägi. Loodusõpetajate  õppereis
K  21.09    Merle Prii. Kodulooliste uurimistööde konverents
N  22.09    Direktsiooni info
R  23.09    Madli Mikli, Janne Traumann. Käitumisteraapia

DIREKTSIOONI KIITUS

Merle Prii — õpilase väga hea juhendamise eest väikeste koduloouurijate uurimistööde konkursiks.

ÕPPIMISE JA ÕPETAMISE DILEMMA

Lugude rääkimisega on kord juba nii, et neid tavaliselt üle ei seletata ning igaühel on õigus ja võimalus saada oma ... Sellest nüüd üks lugu.

Ühel päeval ütles üks õpilane ühele õpetajale: „Lugupeetud õpetaja. Te küll jutustate meile iga päev lugusid, kuid ei seleta, mida nendega öelda tahetakse. Mida me neist õppima peame?“ „Andestust!“ vastas õpetaja. „Oma vea heastamiseks luba sind kostitada magusa virsikuga.“ Õpilane rõõmustas ja tänas. „Luba ma puhastan sulle selle ka ära,“ jätkas õpetaja. Õpilane tänas jälle. „Las ma lõikan selle sulle ka tükkideks,“ pakkus õpetaja. Ja õpilane tänas. „Luba ma mälun virsiku ka sinu jaoks peeneks ...“

Millega piirdub hea õpetaja? Mis mõjub õpilasele kõige paremini? Mis on mõistlik?
Septembris, kui kooliaasta on taas alanud, tasub ehk põhiasjad enda jaoks paika panna meil kõigil — õpetajatel, õpilastel, lastevanematel.

Päikselise tarkusekuu kosutavat jätku soovides

Viljar Aro, koolijuht

VÄIKESTE KODULOOUURIJATE TÄNUPÄEV



Hendrik Vijand, Mihkel Keso, Eliise Kask (kõik 7.A), Lissel Mägi (7.B)

Laupäeval, 10. septembril toimus Tallinnas koduloo uurimistööde autasustamine. Avamine toimus Tallinna Pedagoogika Arhiivimuuseumis. Lapsed kogunesid üle Eesti sinna. Päeva tegi põnevaks ka see, et saime tutvuda Tallinna vanalinnaga.

Väljasõit Kuressaarest oli kell 7:10 ja me saabusime Tallinna umbes kella 11 ajal. Esmalt meile räägiti päeva ajakavast ja küsiti paar küsimust. Seejärel pidi iga laps võtma kommi ja samad kommid said samasse gruppi. Nii moodustusid grupid. Igal grupil oli oma giid. Saime õnneks sõbraga ühte gruppi.

Esmalt läksime kõik koos Rootsi-Mihkli kirikusse, kus meile räägiti natuke Rootsi ja selle kiriku ajaloost. See ehitati 1531. aastal. Seal kirikus oli väga võimas orel. Oreli kõrval oli suur altar teda ümbritseva aiaga. Kui kirikus said jutud räägitud, liikusime välja, kõik oma grupi juurde.

Oma grupiga liikusime alguses Niguliste kiriku ette, kus räägiti pühakoja ajaloost. Edasi liikusime ühe kaevu juurde, millel oli ka üks legend: Vanasti vajasid inimesed väga vett sealt kaevust. Kaev ei tahtnud eriti enam vett anda ja ütles, et kui inimesed talle midagi ei anneta, siis ta neile vett ei anna. Inimesed olid aga päris vaesed, neil polnud midagi annetada, kuid siis tuli mõte, et annetaks surnud kasse. Ja nii visatigi kõik surnud kassid sinna kaevu. Kaev küll oli lahke ja andis vett, aga kuna see vesi oli surnud kassidest nii räpane, siis keegi enam seda juua ei tahtnud. Nii sai kaev ka rahvapärase nime: „Kassikaev“. Järgmiseks kõndisime Raekoja platsile, kus oli palju  rahvast.   Seal  rääkis  giid  Raekoja tornist, mille otsas seisab Vana-Toomas. Raekoja torni tippu asetati see tuulelipp aastal 1530. Tuulelipu modelliks oli saanud talupoeg. Poisina hiilgas ta kunagistel ammuvõistlustel, kus tuli lasta posti otsas olevat värvilist papagoid. Temal õnnestus ainsana see papagoi alla lasta. Tema madal sünnijärgne staatus ei võimaldanud talle auhinda anda. Et teda kuidagigi premeerida, püstitati ta Raekoja torni tippu.

Seejärel tutvustas giid meile vanimat Euroopas säilinud apteeki, mis asus samuti Raekoja platsil. Käisime ka seal sees. Liikusime edasi. Giid seletas meile, et oleme hetkel all-linnas ja liikusime edasi ülalinna. Külastasime Tallinna Püha Neitsi Maarja Piiskopi Toomkirikut. See kirik on ehitatud 1233. Seal kirikus oli palju vappe. Käisime ka Jüri kabelis, kus oli väga külm ja kõhe. Saime teada, et kukk on ärksuse sümbol. Me käisime Pika Hermanni juures ja meile räägiti natuke Eesti lipust. Edasi liikusime Neitsitorni juurde, mis asus kõrgendikul, kust nägi peaaegu et tervet linna, vaade oli ilus. Seal juures oli 3 "kummitavat munka". Räägitakse, et tornis kummitab siiani.

Hakkasime vaikselt tagasi liikuma, kuid enne käisime Vabaduse väljakul, kus toimus Tallinna maratoni lõpetamine. Kui me jõudsime tagasi alguspunkti, saime ka lõunat süüa, sest kõht oli pikast reisist ikka väga tühi.
Pärast sööki oli algamas päeva tipphetk. Mõned õpilased esitlesid oma tööd. Meie kooli Lissel oli samuti esitlejate hulgas. Saarlastest oli palutud esinema ka üks tüdruk Lümanda põhikoolist. Hiljem jagati välja tänukirjad, parimad said aga kiitusekirja. Lõpuks kuulutati välja järgmise aasta uurimistöö teema, milleks on „Ise tehtud, hästi tehtud“.

Ning meie päev hakkaski lõppema. Bussis saime ka oma töid lugeda ja lugeda ka seda, mida žürii meie töödest arvas. Põnev oli lugeda, mida žürii töödest arvas. Koju jõudes olime aga väga väsinud ja pole ka ime, kui oled nii vara ärganud ja terve päev ringi rännanud. Kokkuvõttes meeldis see päev meile väga ja loodame, et 5.-6.  klassid osalevad aktiivselt, sest see on väga põnev ja huvitav.

Mihkel Keso, Eliise Kask, 7.A

 
Bänner


Bänner