Saaremaa Ühisgümnaasium 1865-2021

  • Suurenda kirja suurust
  • Vaikimisi kirja suurus
  • Vähenda kirja suurust

SÜG-Press 496

Saada link Prindi PDF

 

SÜG-Press

 


26. aprill 2016 - Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea - Number 496



KOLMAPÄEVAST LAUPÄEVANI

K  27.04   
16.00 Direktsiooni vastuvõtt parimatele õpilastele

N  28.04   
19.00 Kevadkontsert, vastuvõtt parimate õpilaste vanematele ja õpetajatele
MK tasemeetteütlus eesti keeles 8. klassidele

R  29.04    Rahvusvaheline tantsupäev VAB algklasside teatrifestival, Valga
VAB lastekooride konkurssfestival Rakveres

L  30.04    VAB algklasside teatrifestival, Valga
VAB lastekooride konkurssfestival Rakveres

P  01.05    KEVADPÜHA

E  02.05   
14.00 Direktsiooni koosolek

T  03.05   
10.00 Riigieksam: inglise keel
18.00 Popkooride kontsert
Kevadine 4-võistlus 5.-11. klassidele

K  04.05   
14.00 Juhtkonna koosolek

N  05.05   
19.00 Emadepäeva kontsert
14.00 Heategevuslik teatejooks

R  06.05   
11.15 MK algklasside teaduspäev

L  07.05   
Noortebändide festival
Saaremaa Laululind Sandla kultuurimaja        

PEDAGOOGILISED KÕNELUSED

K  27.04    Stella Hommik. Sekretäride päeva konverents
N  28.04    Direktsiooni info
R  29.04    Ly Haandi. Inimeseõpetusest 3. kooliastmes
E  02.05    Liis Ojasaar. Külalistest Saksamaalt
T  03.05    RIIGIEKSAM INGLISE KEELEST
K  04.05    Irena Sink, Ruta Kelt. Mängiv noor on õppiv noor 1
N  05.05    Direktsiooni info
R  06.05    Irena Sink, Ruta Kelt. Mängiv noor on õppiv noor 2

DIREKTSIOONI KIITUS

Marit Kikas — õpilase väga hea juhendamise eest matemaatikavõistluseks Känguru.
Merle Prii — õpilase suurepärase juhendamise eest lingvistikaolümpiaadi lõppvooruks.
Marit Kikas, Linda Kuuseok — õpilaste suurepärase ettevalmistuse eest matemaatika¬viktoriini NUPUTA lõppvooruks
Silva Paja, Katrin Rosin, Ruta Kelt, Riina Laanes, Andreas Noor — meeleoluka abituuriumi tutipäeva eest.

SEEKORD LÜMANDA KOOLIST

Kui lõpuni aus olla, tegin eelmise nädala lõpul väikese autoringi kevadisel Saaremaal. Sinilillede ja erivärviliste ülastega pärjatud teeääred viisid Salme, Lümanda ja Kihelkonna koolidesse. Nägin teel kevade tärkavat rohelust ja minu autot uudistavaid metsloomi. Kohtusin õpilastega, kes soovivad sügisel alustada meie gümnaasiumi kümnendates klassides.

Iga kool oli eripärane, huvitav ja kordumatu, aga Lümanda koolist sain ka ootamatu kingituse – nende uhiuue, 120. sünnipäevale pühendatud ajalooraamatu „Põlispuude varjus“. Juba pealkiri oli intrigeeriv. Lümanda on olnud minu armastus, sest tegime seal 80-ndatel koos abikaasa Kristiga EÕM Lümanda rühma. Ja just Karalas, kus ka kogesime, et kohalikud kutid (tegelikult pigem isegi plikad) olid lauatennises ikka väga kõvad. Urve Vakkeri (kuna sellist nime kannavad Lümanda kandis paljud, siis täpsustan, et tegu on koolilõpetajaga aastast 1977) meenutustest seda ka lugesin. Meie jaoks kõige olulisemad kujud olid muidugi meie igapäevane töödejuhendaja Aksel Penu ja bussijuht Verni. Ma tean, et Lümanda ja Karala on just õpilasmaleva tõttu südames nii umbes natuke üle sajal Karalas Peedu talu enda koduks pidanud õpilasel, aga ka veelgi rohkematel, kes kogesid, et üleriigilistel kokkutulekutel oli EÕM Lümanda rühm alati üks parimatest. Ehk oli see reklaam ka Lümandale?

Kingitud raamatust sain lugeda paljude meie koolis gümnaasiumiõpinguid jätkanute omaloomingut — mitmetele neist olen olnud ka matemaatikaõpetaja. Ja muidugi SÄRASILMSUS — see kõlab nii praeguse direktori Liia Rauni (või Rauna) kui ka eelmise, Tiina Talvi kirjutistest. Päris kade on lugeda, et puudulikke hindeid on tunnistustel vaid ühel kuni kolmel ja ligi pooled õpivad neljadele-viitele. Kooli tänane direktor on oma loos väga soojalt kirjutanud kõikidest kolleegidest ja vastukaaluks kohalikes lehtedes kirjutatule ei tundu, et uue ja suurema ühisvalla tekkega oleksid nad kuidagi kaotanud. Me saame paljuski teilt õppida.
Lümanda kooli ajalooraamatus on luulet palju — lõiguke ka Liia Rauni kõnest kooli sünnipäeval:
Tulgu aasta edukas ja helge,
õppetükid saagu hästi selgeks,
jaksa palju teha, pingutada,
tulemus — eks ikka targaks saada.
Ole tublim eeskätt iseendast,
kooliaeg ju kiirelt mööda lendab.
Kallis töötaja ja õpetaja,
sära silmi sullegi on vaja.
Hoia ennast ja ka head kolleegi,
üksinda ei tule toime keegi ...

Aitäh, Lümanda kool! Ma näen, et olete õigel teel ning meie hää koostöö jätkub. Ja ma olen tänulik, et oleme saanud  just teilt oma noorema väimehe Taavi.

Viljar Aro, koolijuht

Selgunud on KÄNGURU tulemused

17. märtsil toimus matemaatikavõistlus KÄNGURU. Känguru on rahvusvahelise taustaga populaarseim matemaatikavõistlus, mida korraldatakse igal aastal märtsis enam kui 60 riigis ja millest võtab osa rohkem kui 6 miljonit õpilast Võistlus toimus kuues vanuserühmas: pre-ekolierid (1. – 2. klass), ekolierid (3. – 4. klass), benjaminid (5. – 6. klass), kadetid (7. – 8. klass), juuniorid (9. – 10. klass), studentid (11. – 12. klass).

Kokku osales 21912 õpilast 405 koolist. Kõige arvukamalt oli osavõtjaid ekolieride hulgas - 5510. Neile järgnesid pre-ekolierid 5391, benjaminid 4337, kadetid 3313, juuniorid 2327 ja studentid 1034 osavõtjaga.

Meie õpilased esimese 500 hulgas olid:

pre-ekolierid
181. koht Illimar Kirss 2.b klass
394. koht Reio Mägi 1.c klass

ekolierid
76. koht Kirke Viik 4.b klass
164. koht Raul Joaquin Seppel 4.a klass
164. koht Martti Vaska 4.b klass
276. koht Lisete Vahu 4.a klass
303. koht Rico Robert Alliksoon 4.b klass
303. koht Karmen Viilup 4.b klass
341. koht Jaagup Rang 3.b klass
396. koht Robin Keerd 4.a klass

benjaminid
4. koht Voldemar Kirss 6.b klass
42. koht Otto Tuuling 6.b klass
84. koht Mihkel Keso 6.a klass
343. koht Jonna Mononen 6.b klass

juuniorid
31. koht Karl Viik 10.c klass
328. koht Jane Jaakson 10.c klass
374. koht Johannes Treiel 10.b klass
425. koht Kaupo Humal 10.c klass

studentid
26. koht Kaarel Ernits 12.c klass
174. koht Lauri Leemet 12.c klass
417. koht Laura Kaldjärv 12.c klass

LINGVISTIKAOLÜMPIAADI LÕPPVOORUST

23. - 24. aprillil toimus Tartus lingvistikaolümpiaadi lõppvoor, kuhu eelvooru põhjal oli meilt kutsutud 2 õpilast. Karl Viik (10.c) saavutas 5. koha, jäädes alla Vanalinna Hariduskolleegiumi, Hugo Treffneri Gümnaasiumi, Gustav Adolfi Gümnaasiumi ja Tallinna Reaalkooli 11. - 12. klassi õpilastele. Iris Kirs (8.b) jäi küll 37. kohale, kuid oli ainus vabariigis lõppvooru kutsutud põhikooliastme õpilane.

Olite tublid!

DIREKTSIOONI VASTUVÕTT

Direktsiooni vastuvõtule 27. aprillil 2016 kell 16.00 on kutsutud järgmised õpilased:

2.b — Sten Erik Mägi, Kaur Vesberg, Laur Erik Laine
3.a — Maribel Remmel, Risto Tahk, Anabel Lanna, Mareli Välja, Karmel Muul, Gelin-Desire Soeson, Martin Kirst, Kevin Lempu, Helena Lulla, Georg Paomees
3.b — Merili Haak, Kristin Poopuu, Grete Gull, Mia Maria Muul, Karl Ares Hommik, Richard Keerd, Rasmus Tristan Vahenurm
4.a — Triinu-Liis Toom, Rasmus Mäeorg
4.b — Martin Truverk, Artur Kuning
5.a — Brigite Hollo, Albert-Johann Lepik, Karl Sander Vaga, Gendro Umber, Joosep Kobin, Kaur Luhaäär, Laur Palijenko
5.b — Ermo Nõmm, Kristofer Tiitson, Karmen Ehanurm, Katrin Lindmäe, Jaak Kuuseok, Karmo Kalamees, Marie Eike Rebane, Artur Medri, Jürgen Liiv, Kirke Medri, Katriin Aksalu, Kariina Kasjanenko, Iivika Silenok, Helen Kruuser, Maru Varavin, Martin Kivi, Tanel Lempu, Annabel Raun, Kerttu Poom, Sten Normet Noor, Markus Luup
6.a — Carl-Juhan Meri, Martin Vesberg, Mihkel Keso
6.b — Mark Paomees, Karl Sander Pirn, Cathrin Benita Poopuu, Jonna Mononen, Lissel Mägi, Otto Tuuling, Voldemar Kirss, Paula Aarnis, Raul Koppel, Liisa Tõll
7.a — Luise Vevers, Kaarel Vokk, Anni Kuuseok, Karl-Martin Kuusk, Kristel Soe, Merili Mikku, Paul Antsaar, Torm Vatsfeld, Gregor Kelder
7.b — Andres Sui, Andre Koppel, Triinu Eliise Põld, Karmen-Kelsi Kruut, Elisabeth Vaarik, Johanna Priske, Sander Teras, Margit Valge, Mariliis Albert, Vootele Mets
8.a — Gendra Allikmaa, Mark Marcus Soodla, Mattias Rihvk, Huberta Karma, Markus Kivi, Kätriin Käsper, Marleen Vahu, Oliver Paljak
8.b — Marilis Remmel, Carmen Electra Pirn, Hardi Aun, Randel Sepp, Oskar Kivi, Robin Alba, Feridee Sevostjanov, Iris Kirs, Liisa Õunpuu, Lisanna-Lee Leiman, Markus Kivi, Roosmarii Sarapuu
9.a — Agathe Kriska, Mihkel Rasu
9.b — Karl Hendrik Tamkivi, Jass Saarkoppel, Mihkel Lõuk, Aleksandra Männik, Kaisa Raaper, Jutta Loviisa Juht, Oliver Moring, Diana Alt, Elo Nõmm, Liisa Veliste, Emma Siigur, Kerdo Salujärv, Henri Paomees, Ly Michelson, Jürgen Truu, Henri Põrk, Ida Johanna Loel, Kärt Roost
10.a — Ketlin Mäeorg, Robin Mäetalu, Mart Truu, Eliisa Saar, Karl Kustav Kuning, Karl Kaasik, Ene-Liis Orb, Carlos Liiv, Agnes Kesküla, Karin Rannaäär
10.b — Elery Lõhmus, Hanna Klaar, Johannes Treiel, Karl Kadak, Iiv Aavik, Delis  Pärnoja, Airike Kapp, Reio Pihlak, Bret-Maria Rikko, Harles Herman Ojasaar, Brita Laht, Emilia Rozenkron, Liisa Niit, Mari Tiitson, Sten Vainu, Hannes Iir
10.c — Karel Äär, Kristo Püüding, Karen Saksakulm, Paul-Mark Pihl, Karl Viik, Kaupo Humal, Rasmus Lepik, Silver Spitsõn, Pille Ülem
11.a — Anni Hallik, Britha Kuldsaar, Anni Polding, Reet Koppel, Maigret Mõru, Anna Maria Lest
11.b — Jane Treima, Kristjan Rannaäär, Kerli Kuusk, Kristi Niit, Mari Kolk, Roland Kastein, Karl Villem Viss, Anti Väli
11.c — Helina Koppel, Karita Süld
12.a — Kristiin Koppel, Johanna-Liisa Mölder, Hanna Aksalu, Hanna Keidong, Hanna Mari Villsaar, Monika Mander, Pirjo Mononen, Roland Brant, Teele Tilts, Kertu Lehtsaar, Taaniel Bormann
12.b — Edward Jõgi, Annabel Keerd, Jakob Saare
12.c — Eva Haavel, Kaarel Ernits, Maria Pihlak, Martin Priske, Liisbet Antsaar, Teet Land, Johannes Rooso, Hendrik Aksalu, Laura Kaldjärv, Lauri Leemet, Tiina Soots, Ekke Kaarel Rand, Kerttu Jaus

28. aprillil kell 19.00 on kooli kevadkontserdile ning sellele järgnevale vastuvõtule kutsutud kõik õpetajad ja ringide juhendajad ning kutsed saanud õpilaste vanemad.

Õpetajad meenutavad 98. lendu

Neljapäeval oli 12. klasside viimase kella päev. Traditsiooniliselt sai õpetajatelt uurida, millistena jäävad nad seda lendu meenutama. Allpool on toodud õpetajate mõtted.

Teiega on huvitav olnud. Paljudega olen kokku puutunud juba 2. klassi ujumise algõpetuse tundides. Sealt algas mitmegi õpilase sportlaskarjäär. Põhikoolis täiendasite oma ja kooli saavutusi ilusate tulemustega võimlemises, jooksukrossis, suusatamises, kergejõustikus. 10. klassis jäite küll oma kavalusega — jooksudistantsi lühendada — õpetajale alla. Pole midagi — aega õppida veel. 11. klassis käisime oktoobrikuus kehalise kasvatuse tundide ajal Titerannas koos ujumas.

Imetlen neidu, kes 8. klassis juunikuus saadud täiendavale spordipisikule pani kokku võimsa kabareekava OLÜMPIADA, mis tõmbas käima kogu teie kabaree. Imetlen teisigi kontserdi- ja ooperilavadel esinejaid. Milliseid häid karaktereid on loonud teatrilavadel Krevera suurkujud mitmel aastal erinevates esinemistes ja õhtu juhtimistes. Te olete hinge ja südamesse jätnud väga meeldiva jälje. Kuigi ei ole õpetanud noormehi, on meie koostöö spordivallas sujunud väga hästi. Kooli ühisürituste lati alt ei ole proovinud keegi läbi pugeda. Pigem on püstitatud eesmärk ületatud 211 %-liselt nii kergejõustikus kui ka Bumerangis. Ärge unustage Sporti! Soovin kogu südamest teile õnnestunud eksameid, ilusaid saavutusi edaspidises elus ja inimlikku õnne mitmel rindel. OLGE RÕÕMSAD!

12.b-s õpivad heasüdamlikud ja armsad inimesed, kel on suurepärane oskus igas olukorras optimismi säilitada. Selles osas võiks nemad olla meie õpetajad. Samuti meeldis mulle nende huumorisoon.

Lennust üldse: Tundute kuidagi eriline rahvas olema, hoopis teistsugune kui varasemad lennud meelde on jäänud. Kuidagi sõbralikud ja empaatilised. Teiega oli meeldiv koostööd teha. 12.a Kui alustasime 10. klassis, siis olite teistsugused. Raske oli ühist keelt leida ja teist aru saada. Natuke isegi pelgasin tundi tulla. Ei tea, mis see oli, võibolla kabaree, mis muutuse põhjustas. Muutuse teis või minus endas. Olete nüüd nii omad ja armsad! 12.b Teiega olime koos lühemat aega ega jõudnud päris samale lainele häälestuda. Tunneme teineteist vähem. Paistab siiski, et olete vahva kamp. 12.c Asjalik ja rõõmsameelne seltskond, kes tahab palju ja jõuab palju. On ka tundidest püüdnud saada võimalikult palju ja seda mitte ainult ainekavaga seoses. Ei lasknud õpetajal puhata ega rutiini laskuda, sundisite tunde põhjalikult ette valmistama. Aitäh!

Sisimas nutan selle lennu lahkumist juba ammu taga, nagu oleks tegu nö oma klassiga. Olen paljusid neist õpetanud 1. klassist saadik ja saavad ikka armsaks küll! Öelge, kes siis mulle hilinemiste puhul kommi hakkab tooma? Eva, mis? Keda ma pean n+1 korda tunnis üles ajama hakkama? Äkki on Ekkel selle kohta oma arvamus? Kes hakkab Mihkli kombel jutustamas käima?  Kes  Varsakabjas  uuteks  möllumeesteks

saavad? Kes mul kanneldama hakkavad? Kellest saavad mu uued lemmiklauljad? Mis te, Kristiin ja Teele, arvate? Jne jne Teie tundides sain alati rõõmsa meele!!! Oodaku teid huvitav ja tore elu!

Tänavused lõpetajad on väga soojad ja sõbralikud. Kahju, et lähete, kui saaks, hoiaks kinni, kasvõi ühe aastagi veel. Hea on teha tööd inimestega, kel silmad säravad ja mõte liigub. Ei teagi nende kolme aasta jooksul ühtegi muret või probleemi, kõik sai lahendatud juba eos. Toredad noored, soovin teile edu eksamitel ja kõikide unistuste täitumist.

Minu jaoks olite te omamoodi erakordne seltskond. Algus teiega oli keeruline: küll olid meil emotsionaalsed diskussioonid teemal, miks inglise keelt üleüldse õppida ning mäletan, et vaidlesime tuliselt näiteks ka suitsutegemise filosoofia üle. Mida aga nädal edasi, seda teadmistehimulisemaks ning mõistlikemaks te kujunesite. Täna ütlen, et olete – mõne erandiga küll – üliägedad ning asjalikud noored inimesed ja mul on tõsiselt kahju, et meie koostöö nõnda lühikest aega kestis.

Toredad ja südamlikud inimesed. Kui vaid leiaks võimaluse teid koolis hoida, hakkaks kohe seda võimalust otsima ja leidma. Kohe kuidagi ei raatsi teist lahti lasta.

12.a — Pall on ümmargune ja veereb sinna, kuhu pallile kirjutatud nimed ta suunavad. Kuigi alati pole 3-punkti viskeid loota, on tähtis mängu jätkata. Seda on lihtne teha, kui meeskond hingab ühes rütmis, sest humoorikad teadmised karudest, bussijuhtidest, lapsepõlvepeikadest, väikestest vendadest, kahtlastest kohvritest ja kõigest muust tekitavad mõnusa sooja õhkkonna, kus on hää olla. Eriti kui maotäie magusa (näiteks moosi) asemel hinnatakse kõrgemalt suutäit soolast (näiteks heeringat). 12.b — Kahe aasta jooksul teid õpetades sai selgeks, et kui üks pool klassist on ülipüüdlikult korralik, võib teine pool selle arvelt asju lõdva randmega võtta. Inimene võib olla rikas või vaene, tark või rumal, töökas või laisk — see ei ole peamine. Oluline, et süda oleks õigel kohal. Teie puhul see nii oli. 12.c — Elu teevad huvitavaks kontrastid. Teie klass on  neid suutnud  piisavalt pakkuda.  Mate-füssi

ratsionaalsus on vahel segunenud üllatuslike loovusmomentidega. Kohusetunnet vürtsitas vahel asjade tegemata jätmine, sest kogu aeg ei jaksa ju ka nii korralik olla. Kui ühele osale oli 10. klassis motoks: „Olen nagu partisan, tean, aga ei ütle!“, siis teist osa iseloomustas algusest peale arusaam, et sõnu ei saa kunagi liiga palju olla. Nüüdseks on need pooled kenasti tasakaalu jõudnud ja elutervet irooniat on alati mahendanud heatahtlikkus ja sõbralikkus.

ALGKLASSIDE MAAKONDLIK NÄITEMÄNGUPÄEV



19. aprilli toimus Kuressaare Linnateatris algklasside maakondlik näitemängupäev.
Žüriisse kuulusid Salme vallateatri juht ja lavastaja ning Eesti Harrastusteatrite Liidu esindaja Maire Sillavee, tuntud näitleja ja lavastaja Väino Uibo, Valjala Põhikooli huvijuht ja harrastusnäitleja Anneli Kaljuste, Orissaare Gümnaasiumi  9. kl õpilane Toomas Erikso ja Vanalinna kooli 9. kl õpilane Laura Priske.



Näitemängupäeval osales 8 truppi. Grand prix võitis Kuressaare Gümnaasiumi 2.d klass.
Meie kooli näitering sai eripreemia „Lahedaimad kollid” ja Rasmus Mäeorg (4.a) sai parima poisi tiitli!

Aitäh kõigile näiteringi lastele vahva esinemise eest!

Triin Vallsalu

VÕISTULAULMINE VILJANDIS

Laupäeval, 23. aprillil toimus Viljandis poistekooride võistulaulmine.
VIII poistekooride konkurss tõi laupäeval Viljandisse 17 poistekoori üle 600 lauljaga.
NB! Kooride registri andmetel tegutseb täna Eestis 122 poistekoori.

Viljandi Kesklinna Kooli kogunesid  poistekoorid üle Eesti – Tartumaalt ja Tallinnast, Pärnust ja Paidest, Võrust ja Antslast, Põltsamaalt ja Tabasalust, Sauelt ja Saaremaalt.

Konkursi juhendi töötas välja Eesti Meestelaulu Seltsi poistekooride sektsioon. Konkurss toimus kuues kategoorias ja kohustuslikud laulud olid valitud erineva tasemega koore arvestades.

Žüriisse kuuluvad endised poistekoori lauljad, praegu üle-eestilise noorte sümfooniaorkestri dirigent Jüri-Ruut Kangur ja helilooja Mart-Rasmus Puur, 2017. a noorte laulupeo peadirigent Heli Jürgenson, tütarlastekoori Ellerhein dirigent Ingrid Kõrvits ja Riia Toomkiriku poistekoori peadirigent Martinš Klišans Lätist.



Meie KRATID (24 noormeest) võistl5esid kõige suuremas konkurentsis C2 kategoorias.
Esikolmikusse me küll ei jõudnud, aga eriauhinna saime oma heade solistide eest. Nendeks olid Kert Käsper (1.kl) ning Martin Vesberg (6. kl).
Dirigendid olid poiste esitusega igati rahul- laulsime omal tasemel ja ei läinud lati alt läbi!
Žürii kiitis eraldi C2 kategooria kõrget taset!

Täname ka ema Piret Paomeest, kes oli abiks poiste kantseldamisel. Poisid said ka veidi Viljandit näha ja usun, et oldi selle väikese vaheldusega igati rahul!

Dirigentide nimel Mari Ausmees

TEISEST ÕPILASVAHETUSPROJEKTIST FRIEDRICH MAGNUS SCHWERD GYMNASIUMIGA

Vahva on see, et meie kooli 2012.-2014. aasta Comeniuse-projektist Believe It Or Not on alguse saanud üks teinegi projekt. Tõepoolest juba kolm aastat tagasi otsustasime sakslasest projektipartneriga asja ette võtta ning ühe õpilasvahetuseprogrammi käima lükata. Tänasel päeval võin juba julgelt väita, et õpilasvahetusprojekt Saaremaa Ühisgümnaasiumi ning Saksamaa kooli Friedrich Magnus Schwerd Gymnasiumiga Speyeris on saanud kena hoo sisse ning meie head suhted võiksid kesta veel pikki aastaid, miks mitte aastakümneid.

Esimene rühm meie kooli gümnaasiumiõpilasi (Laura Kaesvelt ja Laura Kriska 11.a-st, Reelika Alba ja Maria Toomsalu 11.c-st, Alar Leemet ja Ann Katarina Meri 12.a-st ning Maili Lepp 12.c-st) viibis Speyeris 2013. aastal sügisesel koolivaheajal. Käesoleval õppeaastal viibisid projekti raames 9.-15. aprillini Saksamaal meie kooli 10. klassi õpilased Kaarel Jalakas (10.a), Agnes Kesküla (10.a), Ketlin Mäeorg (10.a), Karin Nuut (10.a), Bret-Maria Rikko (10.b), Mari Tiitson (10.b), Grete Vendel (10.b) ja Kaupo Humal (10.c).

Alustan sellest, et ilm Saksamaal oli valdavalt päikeseline ning soe. Veelgi soojem oli sakslastepoolne vastuvõtt. Õpilased elasid nädal aega toredates peredes, kes tegid endast oleneva, et meil ikka kena oleks. Allakirjutanule jäi küll mulje, et 16-liikmeline grupp sai omavahel lausa suurepäraselt läbi.
Programm oli tihe ja nägime ning kogesime nii mõndagi. Päevad algasid meil varavalges: esimene koolitund algab selles koolis juba kell 7.52 ning tunnid lõppevad enam-vähem samal ajal nagu meie kooliski. Koolis sööklat ei ole, õpilased saavad reeglina söönuks sellest, mis kodudest hommikul kaasa võetud. Osalesime mitmetes koolitundides. Artikli autorile pakkus alati toreda elamuse see, kui inglise keele tunnid algasid tervituslauluga õpetajatele: „Good Morning, Mrs..“.



Lisaks kooliskäimisele organiseeriti meile kohe pühapäeval väljasõit maapiirkonda („German Wine Route“, Castle of Hambach - üks Euroopa kultuuripärandi märgisega objekt). Esmaspäeval tehti meile põhjalik linnaekskursioon, mis näitas ära Speyeri põhilisemad vaatamisväärsused (Memorial Church, The Old City, The Main Gate, Dom Zu Speyer, jne). Õhtul sõitsime Mannheimi, kus  Nationaltheater Mannheim´is vaatasime muusikali Ameerika heliloojast ja laulukirjutajast Cole Porter´ist.



Teisipäeval olime palutud linnapea vastuvõtule, kolmapäeval külastasime Heidelbergi (üht kaunimat linna maa pääl), ühtlasi väisasime seal Saksamaa vanimat ülikooli (Universität Heidelberg). Neljapäeval oli ühistegevuseks bowlingumäng.

See oli väga tagasihoidlik ülevaade meie Saksamaa-sõidust.

Friedrich Magnus Schwerd Gymnasiumi kaheksa õpilast ning õpetaja Thomas Hofmann  külastavad meie kooli ja Saaremaad maikuu keskel.

Liis Ojasaar, inglise keele õpetaja,
õpilasvahetusprojekti koordinaator

 
Bänner


Bänner