GAMBLING - Avang 3T, mis tehakse soliidse (AKExxxx) seitsmekaardilise
odavmastiga, kõrvalmastidess maksimaalselt mõni emand . Partner
saab siis otsustada, kas mängida 3T või pakub ta 4 või
5
, mille te passite või parandate ruutuks. Siin võib veel
kasutada pakkumist 4
lühiduse küsimiseks (vastused siis 4 KM - pakutud lühidus;
4 NT - jaotus 7222; 5 OM - lühidus teises odavmastis).
WILKOSZ - Avang 2
, mis tähendab jõudu 5-9 punkti ja kahte viiekaardilist
masti, millest vähemalt üks peab olema kallismast (10-11 punkti
ja 5-5 jaotusega võib avada ka 1 KM, sest lehe tihivtupotentsiaal
on hea).
STAYMAN - Kasutatakse juhul kui teie partner avas
pakkumise 1T ja teil on käes neljakaardiline kallismast ja jõudu
alates 8-st pildipunktist. Pakkudes kunstlikult 2
küsite te partnerilt, kas tal on neljakaardilist kallismasti
(tavaliselt avapakkumine 1T eitab viiekaardilise kallismasti olemasolu).
Partneri vastused :
2
- ei ole neljast kallismasti.
2
- on neljane ärtu.
2
- on neljane pada.
Kui partneril on nii
neljane ärtu kui neljane pada, siis tavaliselt pakutakse ka siis
2
, kuigi Eestis kasutatakse tihtipeale mõlema kallismasti
näitamiseks pakkumist 2T. Kui sobiv kaheksakaardiline kallismast
on leitud pakute vastava geimi või teete geimieteku. Kui sobivus
puudub, pakute 2T või 3T. ( Mille partner parandab
-ks, kui tal olid mõlemad kallismastid neljased.)
TEXAS - Kasutatakse juhul kui teie partner avas pakkumise
1T ja teil on käes vähemalt kuuekaardiline kallismast. Kui
teie pikk mast on ärtu, siis pakute kunstlikult 4
ja kui teie pikk mast on pada, siis pakute 4
. Partner on kohustatud pakkuma vastavalt 4
või 4
. Asja mõte on see, et mängima jääb (ja seega
varjatuks) tugevam käsi. Kuna hüppega 4
saab kasutada ässade küsimiseks, siis tihtipeale pakutakse
kuuese ärtuga selle asemel 4
ja kuuese padaga 4
. Partner pakub ikka vastavalt 4
või 4
.
JACOBY ÜLEKANDEPAKKUMISED - Kasutatakse juhul,
kui teie partner avas pakkumise 1T ja teil on käes vähemalt
viiekaardiline kallismast või vähemalt kuuekaardiline odavmast.
Punkte võib olla alates nullist. Pakkudes 2
palute partneril pakkuda ühe võrra kallimat 2
, pakkudes 2
palute partneril pakkuda 2
, pakkudes 2
palute tal pakkuda 3
ja pakkudes 3
palute tal pakkuda 3
. Partner on kohustatud pakkuma teie poolt palutud masti. Erandina
võib ta väga hea kallismasti toetusega ja maksimumlehega lubatust
pakkuda 2
asemel 3
või 2
asemel 3
. Mõte ikka see, et tugevam käsi jääks väljamängijaks.
BLACKWOOD Kõige tavalisem slämmikonventsioon,
mida kasutatakse partneri ässade arvu teadasaamiseks. Pakkumisega
4T küsite partnerilt: "Mitu ässa sul on?" ja partner vastab
5
kui tal on 0 või 4 ässa, 5
kui tal on 1 äss, 5
kahe ässaga ja 5
kolme ässaga. Nagu näha on pakkumine juba väga kõrgel,
seega tasub ässasid küsida ainult slämmihuvi korral.
RKCB (Roman Key Card Blackwood) Samuti slämmikonventsioon,
ainult küsitakse võtmekaarte, milleks on neli ässa ja
trumpkuningas. Pakkumisega 4T küsite partnerilt: "Mitu võtmekaarti
sul on?" Partner vastab 5
- 0 või 3 võtmekaarti, 5
- 1 või 4 võtmekaarti, 5
- 2 või 5 võtmekaarti ilma trumpemandata, 5
- 2 või 5 võtmekaarti koos trumpemandaga.
GERBER Pärast avangut 1T või 2T küsitakse
ässasid 4
-ga. Partner vastab 4
- 0 või 4 ässa, 4
- 1 äss, 4
- 2 ässa, 4T - 3 ässa. Edasi saab 5
-ga küsida partnerilt kuningate arvu. 5
- 0 või 4 kuningat, 5
- 1 kuningas, 5
- 2 kuningat, 5T - 3 kuningat.
DOPI (Double 0 Pass 1) Kasutatakse juhul, kui teie rahulikule ässade küsimisele pakuvad vastased vahele. Siis tähendab kontra - 0 ässa, pass - 1 äss, madalaim võimalik pakkumine (edaspidi +1) - 2 ässa, kõrguselt järgmine pakkumine (edaspidi +2) - 3 ässa, veel järgmine (edaspidi +3) - 4 ässa.
DEPO Kasutatakse juhul, kui teie küsite ässasid
ja vastased pakuvad vahele kõrgemal kui 5
(võib kasutada ka siis, kui vahele on tuldud kõrgemal,
kui kokkulepitud trumbimast). Sel juhul tähendab kontra - mul on paaritu
arv ässi ja pass - mul on paarisarv ässi.
JOSEPHINE -Kasutatakse partnerilt kahe tipphonööri
(Ä ja K) küsimiseks. Kui Blackwoodi ei kasutata (sest peale
Blackwoodi on 5T kuningate küsimine), siis on Josephine iks 5T. Kui
partneril on tipphonöörid olemas, tuleb pakkuda suur slämm,
muul juhul tuleb piirduda väikese slämmiga. Vastuseid on võimalik
kokku leppida ka astmeti : 6
= 0;
6
= 1;
6
= 2;
6
= 3.
DRURY - Kasutatakse partneri kolmanda või neljanda
käe avapakkumiste 1
või 1
tugevuse kontrollimiseks. Druryks on 2
. Drury kasutamine eeldab vähemalt etekulehte st. vähemalt
kolme kaarti mastis ja vähemalt 11 toetuspunkti. Kui partner pakub
2
, siis sees tähendab, et pakkumine tehti minimaalse avangujõuga
või isegi alla selle. Muud pakkumised viitavad tavalisele avangule.
AUGUST Kasutatakse pärast partneri pooltõket
teisel kõrgusel, mis tähendab 6-11 punkti, mastis kuus kaarti.
Pakkudes 2T palute partneril oma pakkumist täpsustada. Nõrga
lehe ja nõrga trumbiga pakub partner 3
(+1); nõrga lehe ja tugeva trumbiga 3
(+2); tugeva lehe ja nõrga trumbiga 3
(+3); tugeva lehe ja tugeva trumbiga 3
(+4); trumbimasti AKExxx korral 3NT.
SPLINTER - Kasutatakse hea trumbitoetuse ja kõrvalmasti
lühiduse (singel või renoo) näitamiseks. Splinteriks
nimetatakse kahekordset hüpet lühikeses mastis. Tavaliselt kasutatakse
splinterit peale avanguid 1
või 1
kui jõudu on 13-15 toetuspunkti. Splinter annab partnerile
võimaluse kaaluda slämmivõimalusi teades lühiduse
asukohta.
PIKA MASTI GEIMIKATSE - Tehakse pärast seda kui partner on tõstnud teie kallismastiavangut ühe võrra (lihttõste). Pakkudes nüüd uut masti küsite partnerilt :"Kas selles mastis läheb palju tihisid ära?". Partner pakub kokkulepitud kallismasti kolmandal kõrgusel kui läheb palju tihisid ära ja pakub geimi täis kui ei lähe.
NELJANDA MASTI SUND - Kasutatakse olukorras, kus te olete partneriga pakkunud juba kolme masti, aga teil ei ole ikka veel piisavalt infot otsustamaks, milline on teie parim leping. Pakkudes nüüd neljandat masti sunnite te partnerit veel kord pakkuma ja sellega täpsustama oma jõudu ja jaotust.
VÄLJAVÕTUKONTRA Pärast vastaste avangut tähendab kontra kas 12-16 punkti ühtlase mastijaotusega, kusjuures vastaste pakutud mast on lühim, või 17 ja rohkem punkti praktiliselt suvalise jaotusega.
NEGATIIVNE KONTRA - Kasutatakse siis, kui teie partner on avanud ja vastased pakkusid vahele.Kui teil puudub mõistlik positiivne pakkumine, aga jõudu justkui oleks (esimesel kõrgusel vähemalt 8 punkti, teisel vähemalt 10 ja kolmandal vähemalt 12 punkti). Paljudel juhtudel saab negatiivse kontra abil näidata oma neljakaardilist kallismasti, mida otse pakkuda ei saa. Peale selle võimaldab negatiivne kontra avajal passida trahviks.
TOETUSKONTRA - Alustasite pakkumist, partner pakkus oma masti ja vastane pakkus vahele. Nüüd näitab kontra teise ringi toetust (see on ühe kaardi võrra lühemat kui otseseks tõsteks vajalik) partneri mastile.
KATTEKONTRA - Kui vastased jääksid pärast teie passi mängima osamängu madalal (esimesel-teisel) kõrgusel, võite kontraga pakkumist üleval hoida. Teie partner peab arvestama, et see ei pruugi olla tavaline väljavõtukontra. Ta peab arvestama sellega, et te võisite pakkumise teha isegi 9-10 punktiga lihtsalt selleks, et vataseid kõrgemale ajada.
LIGHTNERI KONTRA - Kasutatakse slämmide vastu.
Lightneri kontra nõuab partnerilt ebaharilikku avakäiku,
milleks on tavaliselt vastaste esimesena pakutud mast. Lightneri kontra
keelab käia trumpi, partneri pakutud masti ja vastaste poolt naturaalselt
pakkumata masti.
ROSENKRANZI KONTRA - Kasutatakse partneripoolse ülepakkumise tõstmisel üheselt nivoolt kahesele. Kui parempoolne vastane on teinud sundiva pakkumise (uus mast, kontra, relee), siis näitab kontra (või vastase kontra puhul rekontra), et partneri mastis on pildiga tõste (Ä, K või E). Otsene tõste eitab kõrget pilti. Kaitsemängus on see teadmine oluline.